10 dagen
Athene

Beleef een fantastisch avontuur op de Egeïsche Zee! Griekenland is ‘s werelds meest vooraanstaande scheepvaart natie. Het land is een verzameling van bergachtige schiereilanden en duizenden eilanden, verspreid over de warme wateren van de Egeïsche Zee. De jongerenreis Greek Island Hopper neemt je mee naar de mooiste bestemmingen van dit warme, gastvrije, relaxte land! We zien het mooie Paros, het kosmopolitische Mykonos, het prachtige Santorini en het historische Athene in 10 ontspannende, leuke dagen!

MykonosAthene
ParosSantorini
STARTPUNTAthene, Griekenland
EINDPUNTAthene, Griekenland
9 overnachtingenProfessionele gids/reisleiding
9x ontbijt, 2x dinerStadstours
Diverse excursiesFerry transfers
Vluchten

Dag 1: Athene

Onze jongerenreis door Griekenland start in Athene. Het klassieke Griekenland was één van de grootste beschavingen in de geschiedenis van de mensheid, met Athene de belangrijkste stadstaat van allemaal. Er is dus geen betere plaats om onze Griekse odyssee te beginnen!

Dag 2: Athene

Dompel jezelf onder in de geschiedenis van deze regio, waar oude wonderen zoals de Acropolis zij aan zij staan met de moderne, bruisende metropool. Ontdek deze ongelooflijke oude schatten op onze stadstour met reisleiding deze ochtend. Ook de “Plaka” Markten, het Nationaal Museum, en misschien zelfs de wisseling van de wacht bij het Nationaal Paleis op het Syntagma-plein, worden aangedaan. We hebben hierna vrije tijd om te genieten van de bezienswaardigheden van deze Olympische stad met twee gezichten. In de avond genieten we van een avond met traditionele Griekse dans en de authentieke Griekse keuken!

Dag 3: Athene - Mykonos

Vandaag vertrekken we vroeg naar de haven van Piraeus en nemen we de veerboot naar het eerste eiland van de prachtige eilanden die we gaan bezoeken; Mykonos. De middag is ter vrije besteding om het eiland te verkennen of om een bezoek te brengen aan een van de vele mooie stranden waar je kunt zwemmen en zonnebaden. Er is hier genoeg te doen; winkelen, eten, ontspannen. Een prachtige omgeving, prachtige stranden, eindeloze authentieke Griekse taverna en een bruisend nachtleven – het is geen wonder dat onze reisleiding hier met liefde steeds weer terug komt! In de avond kijken we naar de beroemde zonsondergang achter de windmolens in de stad Mykonos; beter bekend als “klein Venetië”. Dan begint het nachtleven, veel plezier!

Dag 4: Mykonos

Deze dag is vrij gepland. Bezoek Kastro, het complex van kerken, het Archeologisch Museum, het Museum voor Volkskunde en het Nautisch Museum, of maak gewoon een wandeling langs de witgekalkte straten en geniet van de sfeer. Er is een optionele halve dag excursie naar het nabijgelegen eiland Delos, de traditionele geboorteplaats van de zonnegod Apollo, of ontspan op een van de gevarieerde stranden! De allure van dit paradijselijke eiland zal moeilijk achter te laten zijn.

Dag 5: Mykonos - Paros

Paros is het op twee na grootste van de Cycladische eilanden en na het inchecken bij onze accommodatie, zal onze reisleider je meenemen voor een wandeling rond de haven en door de smalle straten van de stad. Vanmiddag is er veel vrije tijd om dit eiland op ons eigen tempo te ontdekken.

Dag 6: Paros

Vandaag kun je genieten van de relaxte charmes van Paros. Tijdens deze vrije dag kun je ontspannen op het strand en aan je kleur werken, of een bezoek brengen aan de kerk van Ekatontapiliani of naar de mooie stad Naousa aan de kust gaan. Heb je nog niet genoeg gehad? Wat dacht je van een reis naar Kolimbithres Beach, of een busrit naar het prachtige dorp Lefkes, gekenmerkt door de traditionele witgekalkte huizen met blauwe deuren en luiken? De keuze ligt bij je zelf!

Dag 7: Paros - Santorini

Onze volgende bestemming is Santorini en zijn opmerkelijke vulkanische caldera. Ons hotel, gelegen op de top van de kliffen, heeft een geweldig uitzicht over de vlakte naar de zee. In de middag brengen we een bezoek aan een paar van de meest interessante en belangrijke plaatsen op het eiland. De zonsondergang in Oia mag je niet missen; de zon reflecteert op de witte huizen en verschijnt bijna als sneeuw voor de zon tegen de donkere vulkanische stenen kliffen – een goede plek om een prachtige foto te maken!

Dag 8: Santorini

Vandaag is een vrije dag op het eiland. Dwaal door de smalle winkelstraten van Thira, de belangrijkste stad op het eiland, of neem een optionele boottocht naar de vulkanische krater met de gelegenheid om te kunnen zwemmen in de warme zee. Bij terugkeer naar het hoofdeiland, is een ezel de makkelijkste manier om van de heuvel naar de haven te komen. Je kunt ook gewoon ontspannen bij het zwembad en wachten op de volgende zonsondergang.

Dag 9: Santorini - Athene

In de middag vertrekken we uit Santorini en gaan terug naar Athene. Onze veerboot vaart langs de vele kleine eilandjes waarmee de Egeïsche Zee bezaaid is. We komen aan in de late avond, en gaan naar ons hotel in het centrum van Athene.

Dag 10: Athene

Onze jongerenreis door Griekenland eindigt deze ochtend na het ontbijt. De charme van Griekenland zal lang als herinnering bij blijven.

Jongerenreis reviews

5.00 gebaseerd op 2 reviews
mei 2, 2017

Ik heb de Greek Island Hopper gedaan en het was werkelijk fantastisch! Superleuke mensen ontmoet, heerlijk gegeten, mooie dingen bezocht en ik hoefde zelf eigenlijk niets te regelen. Volgend jaar zeker nog zo’n reis!

juni 15, 2017

Om te beginnen vond ik alles erg goed geregeld. Alle papieren, vouchers, toegangsbewijzen waren in orde, waardoor ik geen problemen hiermee had, dat was erg fijn. De vakantie zelf was erg goed in elkaar gezet. Er was een mooie en gebalanceerde
planning gemaakt, waardoor alles erg duidelijk was. Ik heb het in het algemeen erg leuk gehad. de optionele tours en de ‘normale’
waren boven verwachting en ik heb er erg van genoten. De hotels waren erg luxe! Het waren prachtige kamers met adembenemende uitzichten! Ik had ook een erg sympathieke en gezellige tourguide, zij had op elke vraag een antwoord en wist alles erg goed te regelen. Ook de heen- en terugvluchten waren goed geboekt, waren op tijd etc. Ook de extra hotels (die jullie hebben geboekt) bij Iniohos waren goed geboekt. De kamers waren mooi en boden faciliteiten zoals airco, wat erg fijn was. Ik ben dus erg tevreden over de reis, ik zou het zo weer doen als ik het geld er voor had!